Dödsdansen på Maximteatern

0kommentarer

Igår såg jag genrepet av Dödsdansen på Maximteatern.  Dödsdansen är skriven av Strindberg. Jag erkänner att jag var lite skeptisk innan jag skulle dit. Strindberg har jag inte någon koll på och mina fördomar var att det är ett drama och att det kunde bli lite tråkigt. Jag visste inte vad Dödsdansen handlade om.  

Men jag blev glatt överraskad den var riktigt rolig stundtals.  Det var en tragisk komedi. Handlade om ett gift par som hat/älskade varandra,  de ville inte leva med varandra men kunde inte leva utan varandra och sen kommer kvinnans kusin på besök och blir indragen i deras drama och intriger.  Det gifta paret spelades himla bra av Lena Endre och Mikael Persbrandt och kusinen av Thomas Hanzon.  Jag rekommenderar verkligen     att man ska gå och se denna. Av mig får den en stark trea av fem möjliga. 

teater,

Kommentera

Publiceras ej