Snickarglädje

0kommentarer

Har inte varit så kreativ i bild väg senaste tiden men i helgen var jag kreativ på ett annat sätt.

Min ena katt är en utbrytarkung och älskar att vara ute. Men jag bor då i lägenhet på 7:de våningen, ingen hitt att ha utekatt. Så jag brukar gå ut med honom i sele. Men på balkongen har jag inglasat och har haft en provisorisk kattnät uppsatt som katten Morgan hela tiden skulle upp i och ut. För någon vecka sedan lyckades han hitta en liten öppning och hoppade upp på räcket på fel sida kattnätet. Jag höll på få en hjärtattack men lyckades snabbt samla mig och lugnt plocka ner honom sen bröt jag ju ihop.

Men i helgen var jag och min kära mor kreativa och fixade ihop en ram och hönsnät nitades fast. Gjorde några misstag i början men sen när vi kom på rätta sättet gick det som en dans. Så nu har jag en fin ram med nät som sitter i inglasningen. Det var himla kul att jobba med händerna och skruva och borra och ha sig. Det svåraste var hur man skulle tänka, när man inte är van vid att tänka i hur man bygger saker tar det sin tid att komma på och få ihop det i huvudet så det blir rätt praktiskt också. Här är våran fina konstruktion.

Kommentera

Publiceras ej