Grodor på hjärnan

2kommentarer

Satt och tänkte på filmen Spiderwick och de fantastiska varelser som Tony DiTerlizzi skapat, började kladda det blev någon konstig grodvarelse. Inte så snygg men ändå.
Så då började jag fundera på hur en groda ser ut, så jag letade upp en bild och ritade en riktig groda. Den blev lite bättre.
Min tecknar hand behöver öva mer, det är ok när jag ritar av men när jag skapar eget blir det lite si så där just nu. Så det blir till att rita och rita och rita.
Imorgon ska jag faktiskt in till Dansmuseet i stan för dom har krokimålning imorgon så då får jag rita massor. Ser verkligen fram emot det. Lär nog lägga upp några bilder därifrån här på min blogg.

2 kommentarer

Joey

15 Mar 2011 21:52

Jaa...är det den kroki som det stod om i DN igår typ? Med typ inte vanliga nakna varelser utan nån balett- eller var det cirkusvarelser?

Anna

16 Mar 2011 15:59

Inte läst den artikeln. Men jag skulle gissa på det. Jag gick en gång förra året, då var det en ballerina som stod i olika dansposer.

Kommentera

Publiceras ej