Kroki på Dansmuseet

0kommentarer

Igår var jag på Kroki i Dansmuseets lokaler, det var fullt med folk. Träffade på 2 av mina gamla lärare. Min bildlärare Bernt Andersson från grundskolan (Björkhaga) och min bildlärare Marianne från Tumba gymnasium. Bernt träffar jag på lite då och då, han har bl a varit på min enda uställning och jag har varit på en av hans många utställningar. Bernt var den som uppmuntrade och gjorde att jag tyckte det var kul att rita och måla. När jag sökte illustratörs utbildningar i England var han den som skrev ett brev om min talang som skickades med ansökan. Det var så kul att se honom och se att han mådde bra igen. Han har haft lite hjärtproblem men är nu pigg igen.
Vi hade en kille från balettakademin som gjorde poserna, han var ok men lite ensidiga poser, han verkade ha lite dålig fantasi igår. Han gjorde poser som var från 1 minut till 5 minuter. Jag kände mig lite ringrostig ibörjan men sen släppte det, men på slutet blev det sämre igen för att jag var trött och hade svårt att koncentrera mig. Men här är några av skisserna jag gjorde igår.
Gjorde en även med vänster hand, tycker det är roligt att se om det jag gör med vänster får ett annat utryck eller blir lika bra som höger handens.

Kommentera

Publiceras ej