Katten Kitty

0kommentarer

Kollade igenom lite kort jag tog i somras, hittade två fina bilder på min katt Kitty. Hon är en lite försiktig katt som behöver, närhet och trygghet. När hon går ut måste altandörren vara öppen och hon går knappt längre än 4 meter från dörren. Ibland kan och våga sig lite längre ifrån. Snö är läskigt och regn är bara usch. Och pälsvård är hennes prioritet nummer ett. Alla hårstrån måste ligga exakt rätt. Hon har blivit mer och mer pratig genom åren och nu i år blev hon knäkatt. Och att ligga på matte i sängen är hennes nya grej.  Hon kommer från Södertälje katthem. När min andra katt Morgan var liten märkte jag att han behövde sällskap när jag inte var hemma så då gick jag till Södertälje katthem och en volentär tog emot mig, jag fick berätta min situation och varför jag ville ha en katt därifrån och när hon funderat lite sa hon att jag tror jag har en väldigt bra katt som skulle passa er två. Hon berättade att lilla Kitty hade kommit in med sina syskon och mamma när hon bara var en vecka gammal och att alla hennes syskon och även mamman redan hade fått hem men nu var det bara lilla Kitty kvar och hon var då 8 månder. Så då fick jag hälsa på Kitty, som var väldigt vänlig och kelig men såg lite fulsöt ut. Blinkade med ena ögat, pinnigaste svansen jag hade sett och lite rund om magen och vippade väldigt på öronen. Det blev kärlek vid första träffen. Så jag skrev på kontrakt och fick hämta henne efter att de hade kommit hem och tittat och godkänt mitt hem. Så ca 2 veckor senare fick jag hem henne. Morgan och Kitty hade sina duster dom två första veckorna men sen gick det bra och de lekte väldigt mycket. Morgon och Kitty är nästan lika gamla, skiljer bara 2 veckor mellan dom. Sen Morgan blev vuxen vid 2 års ålder bryr han sig inte så mycket om Kitty, han smäller mest till henne när hon kommer för nära. Men han är utekatt och när han är inne sover han mest eller äter så de funkar bra ihop ändå.
 
Kitty är lite finare idag, blinkar inte lika mycket med ögat och pälsen är jättefin men den pinniga svansen kommer hon alltid ha! :)  Matallergisk är hon tyvärr men äter hon veterinärmat och inte nallar av Morgansmat så går det bra. Och nu är hon hela 5 år och 5 månader.
 
Men funderar någon på att skaffa katt så rekommenderar jag verkligen att man går till något av alla katthem som finns där ute. Jag ångrar mig inte en sekund. Här är adressen till Södertälje katthem.
 
 
 
 
Foto, hittekatt, katt, södertäljekatthem,

Kommentera

Publiceras ej